28/09/2014 23:00
İLETİŞİM BECERİLERİ

Bir müzayedede açık arttırma sürerken mezatçı, Kenarda duran, hırpalanmış ve çizilmiş olan eski bir keman için harcayacağı zamana pek değmeyeceğini düşünüyordu.
Bu ne eder arkadaşlar? diye bağırdı, açık arttırmayı kim başlatacak?
10 lira evet 10 lira,20 oldu 20 satıyorum satıyorum 30 dediler,
Yok mu arttıran satıyorum evet evet.
Tam o sırada, arka sıralardan yaşlı bir adam öne doğru gelerek,
Kemanı mezatçının elinden aldı,
Cebinden çıkardığı mendiliyle kemanın tozlarını sildi,
Tellerini gererek akort etti,
Bir meleğin sarıçiçek ilahisini söylemesine benzer kusursuzlukta güzel bir melodi çaldı.
Müzik sona erdi, mezatçı alçak bir sesle
Keman için ne kadar veriyorsunuz?
Sonra onu coşkuyla havaya kaldırdı,
1 milyar evet 2 oldu 3 var mı başka,
4 satıyorum satıyorum sattım.
insanlar coşkuyla ayakta alkışlıyorlardı,
Ama bazıları ağlıyordu,
Ne oldu da kemanın değeri değişti?
Hemen yanıt geldi,
BİR USTANIN ELİ DEĞDİ
Dünyada uyumsuz, hırpalanmış ve yaralanmış bir yaşam süren birçok kişi, tıpkı bu keman gibi, düşüncesiz bir kalabalığa ucuza satılma durumuyla karşılaşır. Bir kâse çorba, bir bardak şarap, bir oyun...
Ve biriyle sürüklenip giderler. Satılmasına az kaldı, satılıyor, neredeyse satıldı!
Ama usta duruma el koyar ve beyinsiz kalabalık, ne ilhamın anlamını ne de bir Ustanın dokunuşunun yarattığı değişimi tam olarak anlayabilir.
Myra B.WELCH
Doğru iletişimi engelleyen faktörler
Sözcüklerin farklı anlamda kullanılması ve
farklı algılamaların olması.
Devredeki unsurların etkisi(ses, ışık, renk vb.)
Cinsiyet farkları. Kadın erkek arasındaki çekingenlik, utangaçlık, rahatlık vb.
Fiziksel görünüm, beden dilinin etkisi.
Kişilik yapısı. Cimrilik, korkaklık, cahillik, agresiflik vb.
Geçmişte yaşanılan alışkanlıklar

Önceki
Önceki Konu:
Kendine İnanmak

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu