26/09/2014 4:00
Konuşmak ile sunum yapmak arasında çok hoş ve ince bir nüans vardır. Tüm konuşmaların temelinde yatan ikna etme, bilgilendirme ve hatta eğlendirme iş dünyasında önemli bir yer tutan sunumlarda da olmakla birlikte, sunumların daha geniş bir amaç yelpazesi vardır. İkna etme hedefinin yanı sıra, bilgilendirme, düşüncelere açıklık getirme, deneyimleri aktarma ve dinleyiciyi alman kararlardan haberdar etme ve genellikle de onlardan birtakım karşı veriler alma amacına hizmet ederler.
Sunumların farklı çeşitleri vardır. Endüstriyel konferanslar, uzman sempozyumları, sergi ve seminerler, ekip ve departman sunumları, yeni ürün tanıtımları, basın toplantıları ile genel aylık ya da yıllık toplantılar gibi çeşitleri vardır. Hepsinin amacı da sürece dahil olan herkes için, (mesela bir çalışan ya da kurum olabilecek organizatör, sunumu yapan ve özellikle de dikkat kesilen dinleyiciler için) bir şeyler başarmaktır. İyi bir sunum ise bu hedefe kazara değil, bilinçli bir planlama sonucu ulaşabilendir. Sunumlar hedeflerine sadece, sunumu kendine güvenli bir şekilde yapan ve planlı programlı çalışan konuşmacılar eli ile ulaşabilir.

Önceki
Önceki Konu:
Hata
Sonraki
Sonraki Konu:
Kişiliğiniz

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Popüler Sayfalar: