09/10/2014 8:00
KİŞİLERİN MOTİVE EDİLMESİ

Motivasyon insanların başarılı olmalarına, kişisel tatmine ulaşmalarına yardımcı olmaktır. Siz her ekip elemanının işlerinden beklediklerini bulmalarına yardımcı olmak zorundasınız.
İnsanlarla tek tek konuşmak için zaman ayırın. Ekibinizin kıdemli ve kıdemsiz üyelerini sizinle işlerini konuşmaya yönlendirecek bir "beden dili" kullanın; karşınızdakinin yüzüne bakarak onu ciddi bir şekilde dinleyin.
Gerekirse açıkça not alın ve sonra anlaştığınız noktaları özetleyin. Yanlış anlaşılmayı önlemek üzere, sadece aynı fikirde olduğunuz konularda başınızı sallayın; kendisini dinlediğinizi göstermek için başınızı sallamayın.
Konuşmaları sona erdirme tekniğini öğrenin: "Pekala, Mike
(yerinizden kalkın), geldiğin için teşekkür ederim. Bugünlük bu
kadar görüşme yeter sanırım. Ayın 28'nde yine bir araya gelip
gelişmeleri tartışalım."
Elemanlarınızdan kopmayın ve uzaklaşmayın, mevkileri ne
olursa olsun, herkese saygıyla davranın. Ekip elemanları sizin
karşınızda rahat ve doğal olmalıdırlar.
Şirketin başka bölümlerinden tanıdığınız ama o güne kadar
konuşmadığınız insanlarla konuşun. Siz inisiyatifi ele aldığınızda onlar bundan memnun olacak ve arada bazı rahatsızlıklar söz konusuysa bunlar ortadan kalkacaktır.
Sürekli kaygılı olanlara güven verin ve kendilerinden daha
emin olan ekip elemanlarının hevesliliklerinden yararlanın. İnsanlara güçlü olduklarını hatırlatın; yetki verme ve eğitim yoluyla yeteneklerini geliştirmelerinde yardımcı olun.
Sadece gerçekten hak edildiği zaman karşınızdakini övün.
İnsanları sık sık kutlarsanız samimiyetsiz ve üstünlük taslayan
bir havada görünürsünüz.
Toplantılarda hevesli insanların zamanınızı boşa harcatmalarına izin vermeyin. Fazla konuşkan ekip elemanların konuşmalarını kapalı cümlelerle engelleyin. Örneğin, "Christine, demek sen buna devam etmemizi istiyorsun?"
ya da, "Nick, bunu çok istediğini anlıyorum ama bir de başka birinin görüşünü alalım. Sen ne diyorsun, Kate?" gibi.
Ekibinizi teşvik edin. Başarı düzeylerinin yüksek olduğuna inanmalı ve güçlükleri sorun olarak değil, fırsat olarak görmelidirler. Böyle düşünmenin yararlarını kendilerine vurgulayın. Sizin önerdiğinizi yapmaktan mutlu olacaklardır: "Sally, bu hafta iki kişi eksiğimiz varken bana terfiye hazır olduğunu kanıtlayabilir misin?"
Performansı günlük olarak ve düzenli toplantılarda tartışın. Kötü
performansı eleştirmeden önce çalışmalarının tatmin olduğunuz diğer yönlerini belirtmeniz uygun olur.
Kötü davranışlara karşı saldırganca değil, ama kesin tavırlı olarak
yaklaşın. Ekibinizin bir elemanını azarlarken veya kendisine
bir şey öğretirken ondan nefret etmediğinizi açıkça gösterin.
Konu, kişilik konusu değildir. Hiç alaycı olmayın -eleştirileriniz
kişisel olmamalı, performansı iyileştirmeye yönelik olmalıdır.
Kişinin sorunu anlamasına yardımcı olmak için onay gerektiren
sorular sorun: "Jenny, bir müşteriye söz verdiğimiz zaman sence onu yerine getirmek çok önemli değil mi?"
Elemanların ilerlemelerini dikkatle, ama destekleyerek izleyip
bir gelişme görmeye kararlı olduğunuzu gösterin.
Elemanlarınızla ancak başka çare kalmadığı takdirde evlerinde temas kurun.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu