27/09/2014 21:00
Koçluk Ve Mentorluk

Koçluk ve mentorluk arasındaki fark nedir. Burada hizmet eğer şirkete dışarıdan alınan bir danışmanlık hizmeti ise koçluktur. Şirket bünyesinde böyle bir kişi varsa o kişi de mentor olmaktadır. Gerek koç, gerekse mentor, sorduğu sorularla danışan kişinin hedefine ulaşmasını sağlayacak yolu bulmasına yardımcı olur.
Koçlar, şirketteki yöneticilerin, profesyonel yaşamlarında, kişisel ve kurumsal amaçlarına bir bütün olarak ulaşabilmeleri, iş ve yönetim kalitelerini artırabilmeleri, etkin birer lider olabilmeleri için davranışlarını yeniden düzenlemelerine yardımcı olurlar.
İş yaşamında her sorunu bir kişinin çözmesini bekleyemeyiz. Her işi bir bilene, uzmanına sormak lazım. Bu nedenle birçok koçluk tipi ortaya çıkmaktadır. Yaşam koçluğu, performans koçluğu, yönetici koçluğu, kariyer koçluğu,öğrenci koçluğu,aile koçluğu vb. Hangi alanda beceri ve yetilerimizi geliştirmek ve ilerlemek istiyorsak bu konuyla ilgili kendimize bir koçluk hizmeti alabilirsiniz.
Yönetim koçları, klasik yönetim modellerinden farklı olarak yöneticileri sonuca odaklanmakla bırakmaz, sonuçların çalışanlara olan faydasını ve katkısını çalışanlara anlatmasını öğütler. Yönetim koçları, çalışanları kontrol altında tutmak ve yetkilerini kısıtlamak yerine çalışanların yetkilerinin artırılmasını, risk almalarının desteklenmesini sağlar. Yanlış yapılmadan başarılı olunamaz tezini işler. Yönetim koçları, çalışanların eksik yönleri yerine güçlü yönlerinin ön plana koyulmasını, kendi sorunlarını kendilerinin çözmelerinin sağlanması gerektiğini sadece yol gösterici olunmasını ister. Takım anlayışına sahip ve ekibin moral ve motivasyonunu yüksek tutan bir yönetici olmanıza özen gösterir.
Bırakalım koç yada mentor bulmayı, bari kendi otelimizde başarının sırrı olan takım yaratmayı , lider olmayı becerelim. Birbirimize mentorluk yapalım. Yukarıda gözüken anket sonuçları gösteriyor ki biz yöneticiler bindiğimiz dalı kesiyoruz. Eminim birçok yönetici anket sonuçlarını , otellerindeki anketlerde çıkan şikayetler gibi değerlendirecektir. Hiçbir zaman %100 memnuniyet olmaz, elbet şikayet edenler olacaktır.Gayet normal. Bundan ala bir otel görmüş mü de şikayet ediyor acaba ? Kendi evinde bunları bulabiliyor mu ? bu cümleler tanıdık geliyor mu ¦
Profesyonel hayatta sorunlara çözüm bulmak yöneticilerin başlıca görevi. Peki kendi sorunlarımıza çözüm bulabiliyor muyuz? Kendimizle yüzleşmeye ne kadar cesaretimiz var? Dert de çözüm de bizlerde. Eğer eksiğimiz varsa , bunu ya koçla, ya eğitimle , ya da hiç tanımadığımız başarılı bir otel müdürüne sorarak giderelim.

Önceki
Önceki Konu:
Niyetler
Sonraki
Sonraki Konu:
Satış Stratejisi

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Popüler Sayfalar:
Son Ziyaretler: