1960 yılında doğdu. Müziğe 10 yaşında başladı. İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarı’nı bitirdi. Burada, Türk Müziği’nin yanında Batı Müziği; enstrüman olarak da Kanun; Konservatuar dışında Raffi Arslanyan’dan Klasik Gitar eğitimi aldı. Süleyman Erguner’den kısa bir süre Ney dersleri aldı.

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İslam Felsefesi alanında yüksek lisans yaptı. Prof. Dr. Mustafa Tahralı ve Prof. Dr. Bekir Karlıga’nın danışmanlığında hazırladığı yüksek lisans tezi “İhvan-ı Safa’da Müzik Düşüncesi”, İnsan Yayınları tarafından yayınlandı. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi müzik bölümünde bir süre araştırma görevlisi olarak çalıştı.

İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Sanatta Yeterlik/Doktora yaptı. Bu süre içinde Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Prof. Ahmet Yürür ile “Gelekensel Müzikler-Hint Müziği”, yine aynı üniversitenin sosyoloji bölümünde Prof. Dr. Ömer Naci Soykan ile Sanat Sosyolojisi çalıştı. Merhum Bekir Sıdkı Sezgin’in “Dini Musiki”alanında öğrencisi oldu. “Mevlevilikte Müzik Felsefesi” başlıklı Sanatta Yeterlik/doktora tezi hazırladı.

Gazetecilik ve dergiciliğin yanı sıra, uzun yıllar reklam metin ve senaryo yazarlığı yaptı. “Reklamcılık ve Manipülasyon” adlı kitabı, Ağaç Yayıncılık tarafından yayınlandı. Yeni Ufuk, Aksiyon, İzlenim, Zaman, Yeni Şafak gibi yayın organlarında müzik yazıları yazdı.

Hristiyanlık ve Batı Musikisi

Aydınlanma, Batı müziğinde o dönemlere kadar hissedilir derecede var olan horizontal (yatay) hareketi, vertical (dikey) harekete dönüştürdü. Modern Batı müziği vertical hareketlerden oluşan bir müziktir. Vertical hareket sert bir hareket biçimidir ve sesleri belli kurallara göre davranmaya adeta zorlar, onların kendilerini özgürce ifade etmelerini –genellikle- engeller. Belli ses grupları içine sokarak onları sınıflandırır ve kurallarla sınırlar. Doğu ve İslam kültürlerinin müzikleri horizontal hareketlerle seyreder. Horizontal hareketler esnektir ve seslere özgürlük tanır. Bütün sesler kendi sesini seslendirir. Vertical hareketli modern Batı müziğinin sesleri ise adeta fonksiyonların ve matematiksel ilişkilerin sesidir. Batı müziği ile doğu ve İslam kültürlerinin makamsal yapıdaki müzikleri arasında bence böylesine önemli bir fark var. Batı müziği bir anlamda, alanı belirlenmiş ve özgürlüğü elinden alınmış Batılı “beşer” in dramını; Doğu ve İslam müzikleri ise, Allah’a yönelerek gerçek özgürlüğü hisseden ve yaşayan “insan” ın, tatmin olmuş nefsin huzurunu ve sadeliğini ifade eder.

Önceki
Önceki Konu:
Burçin Gökgöz
Sonraki
Sonraki Konu:
Mehmet Aydın

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Adınız:
Mesajınız:
 
© 2015 Bilgiler
Coğrafya