08/12/2009 20:17
İnsanların cisim ve ruh itibariyle bu kadar ayrı seciyeler vasıflar göstermesine sebep olan en mühim amiller :Veraset, tabiat ve cemiyettir.

1) İnsanın bir madde bir de manevi hayatı olduğunu biliyoruz. Maddi hayatı uzviyetini manevi hayatı ise kuvaniyetini teşkil eder.Şu halde ebeveynden çocuğa geçmesi melhuz olan seciyeler hemcismani hem manevei sahada olabilir.Acaba hangi bedeni hassalar ve hangi manevi seciyeler verasetle geçer.?

2) Çocuklar babalarından veya annelerinden yahut her ikisindenveya ebeveynlerinin akrabasından , yahut cetlerinden ırklarından maddi ve manevi veraset alabilirler mi ?Bu muhtelif verasetlerin hisselerini tayin mümkün müdür ?

Cismani veraset :Veraset baştan tırnağa kadar bütün aza üzerinde müessir olabilir.Bilhassa simada çok barizdir.Cümlei asabiyenin nisbeti de verasetle geçebilir.

Fakat aynı ameliyeye uzun bir zaman zarfında devam edimekten husule gelen arızi, müktesep noksanlıkların ve değişikliklerin bazan intikal ettiğinede tesadüf olunmuştur. Mesala histeri, sara cinnet gibi cümlei asabiye hastalıkları ekseriyetle ırsıdir.Yani fikren çok yüksek vasıflar gösteren ebeveynin çocukları ekseriyetle mutavassıf olurlar.Filhakika veraset yüksek vasıfları mütemadiyen ve mütezayiden nakletseydi bütük adamlar çocuklarında ve torunlarında daha ziyade büyüyerek payidar olacaklardı . Halbuki müşahedeler hemen hemen bunun aksini gösteriyor. Yani fevkalade insanların evladı hemen ekseriyetle alelade veya vastın dununda bulunuyor.

Veraset kanunları :Birincisi :Her mahlukun kendi nevine mahsus olan bedeni ve ruhi evsafa tevarüz ettiği muhakkaktır.İkincisi:Çocuk ;ebeveyninin maddi,manevi seciyelerine varis olabilir.Eskiden bazıları verasette yalnız babanın bazıları da münhasıran annenin hakim olduğunu zannederlerdi.Kezalik oğlanın anneye kızın babaya benzediğini ileri sürenler de olmuştur.Bu hususta hiçbir kati kanun yoktur.

Irkın ıslahı:Canlı mahluk yumurtaları iki nevi hayati maddeden plazmadan mevcuttur.Biri hayatın vücudunu teşkil etmeye hadim fakat feneya namzet olan bedeni hayat maddesi ,diğeri tenasüle delalet eden ve nesilden nesile geçip payidar kalan tohumlu hayat maddesidir.Verasetin menşei ve nakili bu olup o damüktesep vasıfları ihtiva etmez .Doğuş şartlarını düzeltmek suretiyle insan neslini ıslah etmeyi gaye edinen ilim şubesi ojenik adı adı altında toplanmıştır. İşte bu içtimai veraset dolayısıyla hayatın harici şartları asırdan asıra mudil bir şekil alıyor,halbuki bizim mevruz tabiatımız değişmiyor. Bütün ahlakçılar,dinler ;içtimai ve ahlaki gayelerle insan fıtratı arasındaki bu ahenksizliği hissetmişlerdir.(Huxley)

O halde ırkın ıslahı için ne gibi çarelere tevessül edilebilir.Menfi çareler meyanında zayıfların erken, kavilerin geç teehhülden men edilmelerini söylüyor.Onun yaptığı istatistiklere nazaran 33'e bedel 22 yaşında teehhül edenler bir asır zarfında evvelkilerden 4 defa fazla mahsül vermektedir.Şu halde cemiyetin kuvvetlimütefekkir ve ihtiyatlı sınıfı teehhül hususunda geç kalacak olursa 2-3 asır zarfında kuvvetsiz, düşüncesiz ve ihtiyatsızların nesilleri hakim olcaktır.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu