Yeni bir yazılım ürününe ilişkin büyük fikrinizi açıklamak için patronunuzun yanına gittiğinizi farz edin. Bu şirketinizin mevcut çizgisinin ötesine geçmektedir ve bunun kolaylıkla üretileceğinden böylece kazançlı bir kapı açacağından eminsiniz. Kendisinin de bu durumdan en az sizin kadar heyecanlanacağını umuyorsunuz.
Bunun yerine, personel ve krediler hakkında bazı çekinceleri ortaya koyar. Zamanlama ve piyasa hakkında şüpheleri dile getirir. Gerekli teçhizat ve ham maddelerin elverişli olup olmadığını ve oldukları takdir bile yabancı rakiplerin çok geçmeden bunu keşfedip aynı ürünü daha ucuza üretip üretmeyeceklerini sorgular. Sonuçta, verdiği yanıtla sizi başından savar.
Neden? Neden bu kadar çok yeni fikri satmak zor bir iştir? Bu eski deyişte de belirtildiği gibi daha iyi bir fare kapanı icat ettiğiniz takdirde dünya sizin kapınıza bir yol bulmayacak mıdır? Hayır, bu abartıdan ibarettir! Aslında, bu hiçbir zaman doğru olmamıştır. Bu da birçok sebeplere dayanır.
İlk önce, insanlar her yerde daha kurnaz, şüpheci hatta alaycı olmuşlardır. Bizler hepimiz reklâmlar hakkında daha fazla isteksiz politik iddialar hakkında daha kuşkulu ve bizlere bir mesaj ileten-hatta bizim en iyi çıkarımıza olacak herhangi bir mesajı ileten kişilere karşı daha az güvenli olduk.
İkincisi, organizasyonlar değişimi engelliyor. Değişim riskleri ve riskler de kontrol ve öngörülebilirlik arzusuyla birlikte çatışmaları çağrıştırıyor. Değişim aynı zamanda, farklı ihtiyaçlar ve ilgilere sahip insanların onayını gerektirir.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu