Tavi olan,yani kendiliginde irade ve intihabımızın tesiri olmaksızın vücuda gelen faaliyetlerin en iptidaisi fiil münakisler onlardan daha mudilide sevkitabiilerdir.,

Sevkitabii : Hayvanın mensup oldugu nev e şamil olan fıtri ve mudri bir faaliyet temalüyüdür.Sevkitabiiye müstenit faaliyetlerden daha mürekkep daha mudil. Fiili münakisler daima degilse de büyük bir ekseriyet itibariyle şuursuzdurlar.Fiili münakis hariçi bir tenbihin vücuduna mütavakkiftir.Halbuki sevki tabii dahili bir tenbihe merbut bulunur.Fiili münakis herzaman tezahür edebilir.Fakat sevki tabiiye müstenit fiiller kesik ve nöbetlidir. Fiili münakiseler bütün hayat müddetince bakidirler.Münakiseleri vesile ve vaziyet ne olursa olsun yek digerine müşabih olarak tezahür ederler. Sevkitabii ilk tezahüründe bile mükemmelidir.Yani tecrübeye muhtaç degildir.Sevkitabiinin tezahür şekli umumi surette degişmez.Sevkitabiye müstenit faaliyetler ırsi ve nevidir .

Sevkitabii faaliyetleri ancak taalbak ettikleri sahalar için mükemmel olup başka sahalarda müfit olmazlar.Sevkitabii faaliyetleri kesiktir.

Münakislerle Sevkitabilerin Rolü:Fiili münakıs gayet çabuk ve maksada en munafık bir faaliyeti tarzı oldugu için çok defa mahlükun muvaffakiyeti vetehlikeden halası için en musip ve en kestirme faaliyeti vücuda getirir.Sevkitabiiler heyecanların başlıca muharrikleridir.En heyecanlı insanlar en ziyade sevkitabiilerile yaşıyanlardır.

Önceki
Önceki Konu:
İtiyat
Sonraki
Sonraki Konu:
İhtiraslar

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Popüler Sayfalar: