08/12/2009 20:19
Kamil Koç, 1901 yılında Bilecik'in Pazarcık ilçesinde doğar. İnönü ve Sakarya Meydan Muharebeleri yıllarında babasını kaybedince, Rüştiye ikinci sınıfı terk edip çalışma hayatına atılır. Askere gidinceye kadar, kardeşleriyle birlikte çiftçilik yapar. 1922 -1924 yılları arasında askerlik görevini, Bilecik Kumandanlığı santralinde yapar.

Kamil Koç, 1926 yılında bir Fiat araba alarak, Bursa - Bilecik/ Karaköy arasında şehirlerarası yolcu taşımacılığı işine başlar. Değişik dönemlerdeki cazip işlere yönelmez, iş değişikliğine itibar etmez. 1943-1951 yılları arasında Ereğli Kömür İşletmeleri'ne Zonguldak ve Devrek dolaylarından maden direği, İzmit Kağıt Fabrikası’na da Bartın'dan tomruk sevkıyatı yapar. Bir ara sabun ve tütün alım satımıyla ilgilendiyse de, öncüsü olduğu şehirlerarası yolcu taşımacılığını daha da geliştirmeyi sürdürür.

Kamil Koç, 1975 yılında vefat eder. Türkiye çapında adını duyurduğu bu sektörde yönetim anlayışını, çocuklarına ve torunlarına miras bırakır.

- - - - - - - -

Farklı bir kaynaktan derlenen biyografisi:

Kamil Koç; 1901 yılında Bilecik'in ilçesi olan Pazaryeri'nde doğdu. Babasının İnönü ve Sakarya Meydan Muharebeleri'nin sürdüğü yıllara denk gelen vefatı nedeniyle öğrenimini Rüştiye ikinci sınıftan terk edip zorlu mücadelesine başladı.

1922 -1924 yılları arasında vatani görevini, Bilecik Kumandanlığı santralinde yaptı. Ticari düşüncelerini kumandanına açarak yüreklendirildi.

Gelişmek, teknolojiyi takip etmek, yenilenmek istiyordu. Askerlik dönüşü kardeşlerine, çiftçiliği daha modern araç gereçlerle yapma önerisini sundu. Bu öneriyi kardeşleri onaylamayınca, o yılın mahsul gelirinden payına düşeni alıp Bursa'daki sürücü kurslarına katıldı. 1926 yılında bir Fiat araba alarak Bursa - Bilecik/ Karaköy arasında yolcu taşımacılığı sürecine ilk adımı atmış oldu.

Sebatkar ve kararlıydı. "BORÇLANMAKTAN KORKMAM, FAKAT BORÇLANDIKTAN SONRA ALLAH'TAN KORKAR GİBİ BORÇTAN KORKARIM" diyerek atılımcılığını gösterdi.

İş değişikliğine itibar etmedi. Kendi sektöründe niçin kaldığını "UN DEĞİL, ÜN PEŞİNDEYİM" sözleriyle anlatırdı. Austin Oto Bayiliğinden yüklü gelir elde edeceğini bildiği halde, 1943-1951 yılları arasında Ereğli Kömür İşletmeleri'ne Zonguldak ve Devrek dolaylarından maden direği, yine İzmit Kağıt Fabrikasına da Bartın'dan tomruk sevkıyatını da üstlenerek nakliyeciliği sürdürdü.

İleriki yıllarda, sabun ve tütün alım satımıyla bir süre ilgilendiyse de, duayenliğini üstlendiği şehirlerarası yolcu taşımacılığını daha çok genişletmeyi, ilerletmeyi hedefledi; başardı. "SİZ MERCEDES'E BİNMEYİN, YOLCULARINIZI BİNDİRİN" öğütleri, Onun iş ahlakının ve kanaatkârlığının çocuklarına, torunlarına yansımasıydı. Onun tasarruf edilmesi, dışa bağımlı olduğumuz kıt kaynakların tüketilmemesi için gösterdiği çaba yadsınamayan özelliklerindendi.

"AŞAĞI BAKIP GERİNMEYİN, YUKARI BAKIP YERİNMEYİN" sözleri mütevazılığını, çalışkanlığını anlatan en iyi örneklerdendir.Son derece iyiliksever ve cömertti, geleni asla geri çevirmezdi. Kaba kuvvetten, şiddetten hiç hoşlanmayan bir yapıya sahipti.

1975 yılında aramızdan ayrıldı. Türkiye çapında adını duyurduğu bu sektörde yol aldığı yıllar boyunca ilerici, önünü gören bir yönetim anlayışını, ilkelerini çocukları ve torunlarına miras bıraktı.

Önceki
Önceki Konu:
İlker Dölek
Sonraki
Sonraki Konu:
Ebubekir Yiğit

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Popüler Sayfalar:
Son Ziyaretler: