08/12/2009 21:41
Şirketler tarafından ödenen sigorta şehir içi veya şehirlerarasındaki yerlerin taşınma doğasına göre farklılık gösterir. Eğer taşınma iki farklı ülke arasında gerçekleşirse o takdirde taşınma şehirlerarası olarak değerlendirilecektir. Sigorta poliçesi aşağıdaki şekillerde kategorize edilebilir.

Temel taşıma sorumluluğu: Bu tür sorumluluk gerekli veya sınırlı sorumluluk olarak ta bilinir. Bu tür taşınan eşyaların orijinal değerlerine bakmaksızın minimum düzeyde sigorta sorumluluğu sağlar. Genel sigorta sorumluluğu şehirlerarası taşıma için aşağı yukarı %60 ve şehir içi taşıma için aşağı yıkarı %30 oranındadır. Bu poliçede müşteriden ekstra masraf istenmez.

Beyan olunan kıymet sorumluluğu: Bir eşyanın değer kaybetmesi bu poliçede önemli rol oynar ve müşterinin ek maliyet ödemesi beklenir. Genellikle bu poliçeye şehirlerarası taşıma durumunda başvurulur ve bu poliçenin fiyatı şirketten şirkete farklılık gösterir. Birçok indirim seçenekleriyle de sunulabilir. Bu poliçeye göre gerçek yükleme ağırlığının dört beş doları kadar minimum maliyetini ödemeniz beklenir.

Sigorta kapsamları hakkında araştırma yaparken müşteri taşınacak kıymetli eşyalarının detaylarını bildiren bir döküm hazırlamalıdır. Bu tür bir bilgi nakliyecinin müşterinin isteklerine göre hesap çıkarmasına yardımcı olacaktır.

Ölçüler: Kişiler kıymetli eşyalarına zarar gelmelerine karşı koruma altına almak, üçüncü taraflarca kontrol edilmesi ve eşyaların uygun koşullarda olduğuna dair teyit mektubu almak için kesin boyut ölçülerini almalıdırlar.

Neticede nakliyeci ilk olarak sigorta maliyetlerini ödemekle sorumludur. Ve eğer nakliyeci tüm maliyetleri karşılamaya gücü yetmezse o zaman sizin kişisel sigortanız faturayı tamamlayacaktır. Nakliye esmasında oluşacak hasarlar uygun şekilde not edilmek zorundadır ki daha sonra sigorta bedelini alabilmeniz için delil olarak kullanılacaktır.

Eşyalarınızı kendiniz paketlemeniz durumunda nakliyeci hasarın kendi ihmalleri veya taşıma hataları nedeniyle gerçekleştiğinin ispat edilmesine kadar her hangi bir ödemede bulunmayacaktır. Bu elektronik eşyalar içinde aynıdır. Eşyanın arızalanmasına nakliyecinin kusurlu taşımasının neden olduğu ispatlanıncaya kadar nakliyeci herhangi bir ödemede bulunmayacaktır.

Hasarların karşılanması talebi, Hasarlarla ilgili tüm iddia ve talepler mümkün olduğu kadar çabuk nakliyeciye bildirilmelidir. Genellikle müşterilerin hasardan dolayı talepte bulunabilmeleri için zaman sınırı vardır ve nakliyeciler için genel zaman limiti 9 aydır. Eğer müşteri belirli zaman limitinden önce talebini gerçekleştiremezse kayıpları için herhangi tazminat alamayabilir.

Taşınan kişiler varacakları yerdeki kanunları öğrenmeli ki nakliyecilerden alacakları tazminatları bilmelidirler. Kanuna göre hasara rağmen müşteri faturayı ödemek zorundadır. Ancak bundan sonra müşteri nakliyeciden zararın geri ödenmesi talebi sürecini devam ettirebilir.

Genellikle sigorta poliçesinin kapsamı nakliyecilerin paketleme için sizin evinize girmesi ile başlar ve eşyalarınızı yeni evinize boşaltılması ile biter.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Popüler Sayfalar:
Son Ziyaretler: